XNA のネットワークサポート

id:ladybug:20070710 で XNA にネットワークサポートがあればという話がありましたが,タイムリーにその辺の情報が出てきました.8 月の Gamefestアブストラクトに,ちゃっかりネットワークの話が書いてあるとの指摘.

仮に Windows との相互通信が可能だとしても,Xbox Live を使うとなると,Shadowrun のようにネットワーク対戦時の Windows 側は Vista 専用になったりするのかな……*1



おまけ.

いずれにせよ、Zuneの不在によって、今回のE3カンファレンスでは、Xbox 360とWindowsと非PCデバイスが連携するLive AnywhereとXNAの構想は全く見えなかった。この構想は、ゲームだけでなく、多様なコンテンツを包括するMicrosoftのエンターテイメント戦略の根幹になるだけに、その行方は注目される。

まあ XNA に関しては E3 で発表されるよりは Gamefest んがふさわしいですしなぁ.Zune のことは知りませんが.

Networking with the XNA Framework

by Mitch Walker, Shawn Hargreaves

Playing games by yourself can be fun, but it’s far better when you can play with others, whether cooperatively or head-to-head. Creating multiplayer games using XNA Game Studio, however, requires networking support in the XNA Framework for both Windows and Xbox 360. And that support simply isn’t there…until now! For the upcoming release of XNA Game Studio 2.0 later this holiday 2007, we will be augmenting the XNA Framework to include support for networked games. Come learn where we’re taking networking in the XNA Framework, what is supported and what’s not, and how you will soon be able to enable multiplayer support in your games.

ホリデーシーズン (の後?) を待ちましょう.
しかし Gamefest おもしろそうですなぁ.私は行けそうにないので,どなたかのレポート期待してます.

*1:http://www.xbox.com/ja-JP/games/s/shadowrun/